Zachęcam zainteresowanych do przeczytania tego scenariusza. Zachęcam zainteresowanych do przeczytania tego scenariusza. Scenariusz zajęcia w grupie 5-6-letniej
Scenariusz zajęcia w grupie 5-6-letniej Data: 19.V.2004r. Temat: „Nasze ulubione książeczki” – rebusy fonetyczne. Uzupełnianie schematów tytułów książek literami z rozsypanki literowej. Cel ogólne: – doskonalenie umiejętności czytania – utrwalenie znajomości liter – wdrożenie dzieci do uważnego słuchania utworu Cel operacyjne: – 5l – potrafi prawidłowo ocenić zachowanie bohatera z teatrzyku – 5l – wie jak rozwiązać rebusy fonetyczne – 5-6l – potrafi wyróżnić głoskę w nagłosie – 6l – umie uzupełnić schematy brakującymi literami – 6l – umie przeczytać tytuły książek Metody: – słowna(instrukcja słowna) – oglądowa(obserwacja, pokaz) – zadań stawianych do wykonania Formy: – indywidualna – zbiorowa Środki dydaktyczne: – kukiełki do teatrzyku – schematy tytułów – alfabet ruchomy – obrazki – tekst opowiadania
Przebieg zajęcia:
1. Powitanie „Nazywam się i lubię …” 2. „Zniszczona książka” – teatrzyk kukiełkowy wg I. Salach. Ocena zachowania się Jacka. Przypomnienie zasad prawidłowego korzystania z książek. 3. „Nasze ulubione utwory” – rebusy fonetyczne. Na tablicy umieszczone są schematy tytułów, w których napisane są tylko samogłoski. Pod każdym schematem umieszczone są obrazki. 5-latki nazywają obrazki, wyodrębniają głoskę w nagłosie. 6-latki wybierają odpowiednią literę. Dziecko uzupełnia schemat odpowiednimi literami tak, aby powstał tytuł znanego dziecku utworu: (obrazki – lis, koza, most, tygrys, waga). _ o _ o _ o _ y _ a („Lokomotywa”) (obrazki – kapusta, pociąg, cebula, ser, zebra, kura) _ o _ _ i u _ _ e _ („Kopciuszek”) (obrazki – noc, sanki, torba, rower, garnek, nożyczki) _ a _ _ _ a _ a _ i e („Na straganie”) Policz ile jest samogłosek (5-latki). Policz ile jest wszystkich liter w wyrazie. Przeczytaj tytuł (6-latki) 4. „Kolorowe piłki” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. 5. Praca z książką – „Poznajemy - rysujemy” cz. II s. 37 – dopasowanie postaci bajkowych do znanych książek. (6-latki) 5-latki – praca z książką – dorysowywanie drugiej połowy ciała postaci z ulubionej bajki. 6. Zaśpiewanie piosenki pt. „Książeczka” 7. Podsumowanie – rozdanie nagród za dobrze wykonaną pracę (obrazek postaci z ulubionej bajki).
opracowała: mgr Grażyna Burda |